13 Mart 2009 Cuma

Dinmeyen Alkışlar ! Cahide Sonku ...


"'Kimdir Cahide Sonku,' dedim. 'Benim için her zaman sinema önde geldi' dedi. 'Son arzunuz nedir' dedim. 'Yaşarken bütün sanatçıları alkışlarlar, son arzum beni öldükten sonra alkışlamaları' dedi."

Dün akşam Şehir tiyatrolarında sahnelenen 'dinmeyen Alkışlar' adlı oyunu izledim.Konu Cahide sonku'nun hayatı idi , konuyu önceden biliyordum ancak Cahide Sonku hakkında hiç bir bilgim yoktu.Sadece tanıdık bir isim ...
Oyun bittiğinde , Cahide Sonku'nun şaşalı gençlik yıllarını da ve bir o kadar da acılı yaşlılık zamanlarını da başarıyla oynayan Aslı Seçkin'i oyuncuları alkışladığımız sırada ağlarken görünce , üzüntüm daha da derinleşti. Şaşalı gençlik yılları dediğime aldanmayın , dışarıdan görünüşü bu ... İçinde hep yalnızlık taşıyan bu kadına,herkesin ona gıpta ederek bakarken , onun ise sadece sıcak bir yuva istediği bu kadına üzülmemek elde değil.
Bir bilmediğim de günümüzün ünlü gece kulübü 'Cahide'nin adını bu güzel kadından almış olması.
Neler yaşadığını anlayabilmek için 'Dinmeyen alkışlar'ı izlemek gerekiyor sanırım.
1916 - 1981 yılları arasında yaşamış bu sinema ustasının 'Aysel Bataklı Damın Kızı' filmini izelemeyi kendime görev edinip , gittiği yerde huzura kavuşmuş olmasını diliyorum ...

**http://arsiv.sabah.com.tr/2005/09/17/cpsabah/gnc125-20050917-101.html

Hiç yorum yok: