24 Kasım 2009 Salı

Arles'te bir oda

Geçen sene bir müzeye gitmiştik , Musée d'Orsay . 
Bu müzede modern ressamların tabloları göreceğimi biliyordum, ama hangi ressamın hangi tablosu olduğu konusunda bir fikrim yoktu, bazen bilgisizlik ne güzel bir şey .. Neden mi ? Anlatayım .
Ben küçükkene evimizde bir takvim vardı , takvimde de ünlü ressamların , ünlü tabloları.
Bir resim de işte aşağıdaki , Vincent Van Gogh'a ait Arles'te bir oda tablosu idi.



 O kadar sevmiştim ki bu resmi , kesip çalışma masama yapıştırmıştım , yıllaarca ööyle bakıp mest oldum bu resme . Sanattan birdaha bu kadar anlamadım :)
Gelelim müze kısmına , işte biz müzede dolaşırken Van Gogh'un eserleri kısmına geldiğimizde ben bu tabloyu gördüm. O an maç anlatırken , heyecanını saklayamayan spikerler misali ağlamak istedim sayın seyirciler ..
Engin'e dedim , beni tablo'm ile biraz yanlız bırakır mısın ? :) Baktıım , baktımm , çocukluğum , artık yanımda olmayanlar , üzüntülerim , sevinçlerim falan geldi aklıma. Çok samimi şeyler hisstettim , hislerim beni mutlu etti ve I love Paris şeklinde sahte bir mutluluk cümlesi ile ayrıldım mekandan ...
Aradan 1 yıldan fazla geçti ki , geçen hafta Badeciğim bu olayı öğrenip bana evde bulunan cd'sini getirdi.
Resim neyi anlatır diye bir CD serisi var imiş.Kültür sanat işi tabi .. :)  
Bu bahsettiğim oda tablosunun eskizleri , neden ve nasıl çizildiğini anlatıyor. Dönemin ünlü ressamları şaşalı sarayları ,lüks odaları resmederken ; Van Gogh'un çizdiği bu mütevazi oda nasıl bu kadar sevilmiş ve meşhur olmuş ? , Resimde perspektif bilerek mi gözardı edilmiş vs gibi bir çok detayı öğrendim.
Çok sevdim  , beğendim , burada da paylaşmak istedim.
Buraya tıklayarak , siz de sevdiğiniz bir eserin öyküsüne kavuşursunuz belki ben gibi ,
Kalın salıcakla ;)

3 yorum:

Bero dedi ki...

Süper, çok duygulandım :) ben de bu tabloyu çok severim. Bir de "Teras" ismindebir tablosu var, onu da severim. Bu arada merak edip kısaca araştırdım: Van Gogh, Arles'e (Güney Fransa'da) 35 yaşında iken ütopik bir sanat atölyesi kurmak için yerleşmiş.

Dışavurum dedi ki...

Berrak ben de 'teras'ı merak ettim bak ,
Hemmen google görsellerde ara... :)

Burki dedi ki...

Seda, ben de çok severim bu resmi. Yazın da güzel olmuş. Bu arada Berrak Cote d'Azur diye yazmış, aklıma geldi. Orada Saint Paul De Vence diye bir köy gibi bir yer var ve bütün ressamların, heykeltraşların, fotoğrafçıların atölyeleri ile dolu. Adeta bir sanat köyü. Sen ve senin gibi sanat severlerin kesinlikle görmesi gereken bir yer. Aklınızda olsun. Sevgiler.