13 Ocak 2010 Çarşamba

Gazetelerin hali



Uzun zamandır dikkatimi çeken bir konu var .
3 - 4 aydır , bilinçli olarak , gazete okumuyorum. Tabi arada baktığım oluyor da , hani takip etmiyorum diyeyim. Hızlıca gündeme göz atmaya çalışıyorum (içim karararak) .
 Birinci sebep , haberlerin tarafsız olmaması. Her kanalın , gazetenin koruduğu bir cemiyet , yüklendiği farklı bir zümre var. Bunu da o kadar aleni yapıyorlar ki , hangi yayın kimin tarafında anlamayan kaldı mı bilmiyorum ?
İkinci sebep okuduğum yada gördüğüm haberlerin vasıfsızlığı . Detaya inmiyorum , süüppeer insanlar var , ufkumu genişletenler, bissürü şey öğrendiğim yazdıklarından,gördüklerinden , deneyimlerinden.

Bahsettiğim şey en üstteki görüntü. Bugünkü "Türkiye'nin açılış sayfası"nda ! 11 adet cinsel çağrışımlı görüntü var. Tamam sadece haber olmasın , ayrıca cinsellik de süpper bir olgu da ; kelebek gibi magazin eklerinde olsun bari . Gözümüze gözümüze sokmasınlar , işin bir kalitesi olsun ...

Bir de NewYorkTimes ve Wall Street Journal'in açılış sayfalarına göz atın derim.

Ülkemde de , dünyada da önemli bir şeyler oluyor . Benim dışımda kalan hayatı araştırarak,dürüstçe aktarmalarını istiyorum , çok şey mi istiyorum :) ?

2 yorum:

özgün dedi ki...

Haklısın.Gazete aldıysam eğer tek bir sebebi oluyor o gün örgü , yemek vs gibi dergiler vermesi :)

Bero dedi ki...

Benim de canımı en çok gazetelerin web siteleri sıkıyor. Nasıl bir rezillikse ana sayfada sürekli gereksiz haberler var. Gün içinde kırk yılda bir fırsatım olup baksam nefret ediyorum baktığıma.