15 Ocak 2010 Cuma

Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür , yaşamak bir orman gibi kardeşçesine !

Bugün dünyaca ünlü şarimiz Nazım Hikmet'in 108. doğum günüymüş.
En sevdiğim şiirlerinden :

Bence Şimdi Sen De Herkes Gibisin

Gözlerim gözünde aşkı seçmiyor
Onlardan kalbime sevda geçmiyor
Ben yordum ruhumu biraz da sen yor
Çünkü bence şimdi herkes gibisin

Yolunu beklerken daha dün gece
Kaçıyorum bugün senden gizlice
Kalbime baktım da işte iyice
Anladım ki sen de herkes gibisin

Büsbütün unuttum seni eminim
Maziye karıştı şimdi yeminim
Kalbimde senin için yok bile kinim
Bence sen de şimdi herkes gibisin

5 yorum:

Nesobaby dedi ki...

Benim de çok sevdiğim çok anlamlı bir şiir
İyi ki doğmuş Nazım Hikmet !

özgün dedi ki...

hatırladığın ve hatırlattığın için teşekkürler sedacım bu şiiri ben de çok severim.

Nesobaby dedi ki...

Kuzen ( Özgün) bana bu şiiri ilk sen yollamıştın bir ayrılık acısı sonrası teselli amaçlı :)

Dışavurum dedi ki...

Özgün, sevgiler .. :)

Ayrılığın hemen sonrası ne kadar etkiler bilemedim Neso , acı tazeyken :) Ama üstünde yıllar geçince nasıl da keyif veriyor, kimi hatırlaman gerektiğini bile hatırlamadan .. :)

Bero dedi ki...

İyi ki doğmuş Nazım Hikmet, ne güzel hatırlattın bize.
Böyle şiirleri kalbinde acı hissederken okumak nasıl da etkileyicidir, bu durumda olsam şimdiye gözlerimden yaşlar boşalmıştı bile. Ama çok memnunum, bu güzel şiiri sadece Nazım'ın güzel bir şiiri gibi hissetmekten.