10 Şubat 2010 Çarşamba

2 çarpı 2


Oyunun adından pek bir şey anlayamamıştım konuyla ilgili ama şimdi ne kadar uygun olduğunu farketmiş bulunmaktayım.
2 oyuncumuz var Seray Gözler Yeniay ve Adnan Biricik . Ama canlandırılan karakter sayısı 4.
Oyuncular birbirine zıt 2 karakteri , hızlı geçişlerle canlandırmışlar . Performans takdire değer. Adnan Biricik rolun hakkını vermiş olmakla beraber , şaşkın/sevimli erkek olduğu zamanki tavırlarını biraz abartılı buldum.
Seray Gözler Yeniay'a ise sinirli olmak , sakinlikten daha çok yakışıyordu . Kırılgan rolünü oynarken çocuksuluğu vardı biraz , o tavrını değiştirse daha doğal 'içe kapanık,kırılgan' bir kadın izlerdik.
"Sade" dekor'u , ışıklandırmaların gücüyle istenilen etkiyi vermişti.
Oyundaki bazı tespitler de güzeldi : Dünyaya bakış açısı,hayatı algılama,Kadın erkek ilişkisi , evlilik ve ilişkilerin neden israrla sürdürüldüğü ..
Son olarak Devlet Tiyatroları'nın Atlas Pasajı'ndaki Küçük Sahne'si ile ilgili bir eleştiri yapayım : 
Lokasyon Taksim olması nedeniyle gayet iyi , ancak sahne sanatları sergilenen bir mekanda o koltukları yükselerek yapamadınız mı (vaktinde) ? Mekan küçük gibi bir bahane kabul edilemez , Prag'da basit bir kukla tiyatrosu için apartman dairesinde aynı düzeni sağlamışlardı ki kıyasladığım mekan DEVLET Tiyatrosu ...
(gaza geldim,Sinirlendirmeyin beni :) :) )

3 yorum:

Seçil Esen dedi ki...

Bence oyunun isminin 2 X 2 olması dahice. ayrıca oyunculuklar da dahice :)
Her iki oyuncunun da yırtıcı halleri kendilerine çok yakışmıştı ve bizi yırtıcı karakterlere dönüştükleri an ilk ağızlarından çıkan ilk sözcüklerle koparmışlardı pek çok yerde.
Kırılgan hallerini ikisi için de fazla mıymıy bulmuştuk biz de ama oyunun sonunda mıymıy hallerin de yırtıcıya dönüştüğü el kamerası sahneleri en fazla etkileyen yerlerdi bizi sanırım. Sessiz ve pasif bir karakterin kendisinden daha pasif bir karakterle karşılaşmasında içindeki kaplanı özgür bırakması durumu :)
Neyse ben özetle oyunu herkese tavsiye ediyorum.
Atlas Pasajı ile ilgili benim de bir eleştirim olacak, işten çıkıp tiyatroya gittiğimizde pasajdaki dükkanlar açık oluyor ama oyun 8'de başladığından bakmaya vakit olmuyor. Oyun bittiğinde ise dükkanlar kapanmış oluyor :PP
Şaka bir yana evet oturma düzeni bir problem. Düzeltebilseler ne iyi olur. Hatta bunu Devlet Tiyatrosu'na yazmak gerek.

Bero dedi ki...

Seda, seni tiyatro dostu ilan ediyorum. Bu arada dün akşam Yosi Mizrahi'nin oynadığı "Sen Olmasan" isimli oyuna gittik ve de begendik diyebilirim :)

Disavurum dedi ki...

A haaa , iste degisik bir oyun hakkinda yorum .. :) Tavsiye ediyorsun diye anliyorum Berrak , vakit ayirip gitmeli ..