25 Şubat 2010 Perşembe

Kadıköy - Pendik hattı :)



Yıllardır beni kah kızdıran , kah güldüren , zaman zaman da düşündüren bu minibüs şöförü davranışını paylaşasım var .Yok yok , çat diye direksiyonu arabanızın önüne kırmaları değil konu , hayır aniden ve sinyal vermeden sağa geçip yolcu indirmeleri/bindirmeleri de değil .
Yolda yürüyen , sadece gezintiye çıkmış , markete ekmek almaya giden , sabahları ben gibi işine gitmeye çalışan insanlara ısrarla korna çalıp , arabalarına binmeye davet etmeleri.
Sanki minibüs öyle bir şey ki , şöför dat data dat diye kornaya basıp , sanki tanırmışçasına beni beklemeye başladı mı koskoca minibüs caddesin'nde ; benim canım çekecek ve " aaa ne güzel minibüs var , hem beni çağırıyo,bekliyo ; bir Pendik tarafına seyahat edip döneyim" diycem :)
Bu sabah yine öyle , henüz uyanamamış ; belli ki işe doğru yola çıkmış bir baa yan'a korna çalıp , bekledi şöför. Ama arkadaş binmedi minibüse , bizim şöför kızdı .. evet evet , elini falan havaya kaldırıp , içinden "Allah Allaaah niye gelmiyosun" dediğini tahmin ettiğim , dışındansa dudaklarını okuyamadığım bir serzenişle , arabasına binmeyen bayana kızdı ... :) Ah keşke yanımda makinem olsa idi de , o anları 3 ,5 karede buraya paylaşabilseydim , çok komikti :)

8 yorum:

Hayalbemol dedi ki...

Samsun'da bir ziyarette bulunmuştum. Orada şehir merkezine giden minübüsler, birini 10 metreden bile görseler, durup bekliyorlardı. Üstelik senin ona el işareti yapman da gerekmiyor :)
O şöförlerden komedi tarzında bir kitap çıkarmak mümkündür. :)

-Seçil Esen- dedi ki...

Sanırım ben o şoförün neye kızdığını biliyorum ..
Bir keresinde farklı bir muhitin sarı renkli ama aynı konseptteki minibüsünde tek boş yer olan şoförün yanındaki muavin koltuğunda oturma şerefine erişmiştim. Yolculuğum süresinde trafik cengaveri şoförümüzün davranışlarını yakından ve yanından izleyip çeşitli tahlillerde bulunmuştum.
Şoför yol kenarında hareket halinde yada duran şahıslara korna çalarak "arabama bin" mesajı gönderdikten sonra, korna çaldığı şahsın eğer bu davete yanıtı olumsuz ise eliyle, başıyla yada kaşlarını yukarıya kaldırmak suretiyle "hayır gelmeyeceğim, başka sebeple şuan buradayım" mesajını vererek bu nazik davete yanıt vermesini bekler. Hareket halinde yada duran şahıs eğer minibüse binmeyeceği için bu nazik korna davetine cevap vermez tepkisiz kalırsa bu şoförü üzer, yaralar kimi zaman da bugün şahit olduğun üzere kızdırabilir.
Demek ki neymiş, duyduğun her kornada kafanı kaldır minibüslere bak kornanın kaynağını bul ve şoförü ile göz teması kurup red cevabını kendisine beden dili kullanarak ilet.

Bero dedi ki...

Ahh Kadıköy-Pendik hattı benden sorulur. 4 yaşımdan beri minibüs yolu dolaylarında oturduğum için anım çoktur. Şu minibüsçülere de kıl olurum: her köşe başında durup yolcu beklerler ve sen de o sırada dersaneye geç kalma stresi yaşarsın. Ne zamandır binmedim minibüse, bazen karşıdan karşya geçerken beni görüp duruyolar, binmediğim her sefer sinsi bir keyif alıyorum :)

Disavurum dedi ki...

:) yorumlar yazidan daha hos olmus arkadaslar , hepinize guzel ani ve tespitler icin tesekkurler.

Bero dedi ki...

Bu arada yeNi adım BEro,ex Berrak

disavurum dedi ki...

Biliyorum Berrakciim ; ilk degistirdiginde farkettim. Beroocuum :)

Nesobaby dedi ki...

:) HAHAHA ay yazı da hoş yorumlar da tespitler de Berrak 'ın bu arada ben Bero demesi de ayrı komik :)) ben minibüslerde şuna gıcık oluyorum sigara içmek yasak güya ama kendileri püfür püfür içiyorlar sabah metrobüse kadar 2-3 dk'lık yolculukta öyle kötü kokuyor ki birgün neden içiyorsunuz yasak değil mi diyecem ama bu minibüs şöförü milletiyle de böyle bir diyaloğa girmek ne kadar mantıklı bilmiyorum :) Bazı minibüsler de çok teknolocik oluyor çok hoşuma gidiyor :) LCD ekranları falan ama biraz da absürt duruyor o ayrı :)

özgün dedi ki...

Antalyadaki minibüslerde bu çılgın korna çalma davranışını hiç görmedim efendi efendi giderler ve antalyada ayakta yolcu almak kesinlikle yasaktır arabanın önüne yatsan almazlar ne de olsa turiztikiz dee mi.
Ammaa İzmirde korna çalmayı bırak adam inip minibüsün nereye gittiğini gösteren tabelayı alıp gözüne sokacaktır neredeyse (tabi en son hatırladığım buydu), "yanaşalım bayanlar beyler" uyarısının açıklaması aslında "Kucak kucağa oturun akraba olun" dur :)))