29 Nisan 2010 Perşembe

it's the muppet show with our very special guest star ! :)


Küçükken TRT1'de yayınlanan Muppet Show'un hastasıydık abimle.
Miss Piggy , Kermit , sürekli şovu eleştiren iki yaşlı adam .. :)
Geçen aylarda gittiğimiz soğuk memleket Prag'da , kukla şovlarıyla ısıtmıştık içimizi.
İstanbul'umda da bu etkinliğin olacağını duyunca , Mayıs ayı'na bir şenlik geldi :)
Arkadaş çocuklarından en ballısı Merto'mu o kibrit çöpü kalınlığındaki parmaklarından ibaret , yumuk , sıcak ellerini avcumun içine alıp ; götürücem bir kukla gösterisine. Onu eğlendirmeye görütüyorum derken , kendi gönlümü de eyliycem :)


13. Uluslararası İstanbul Kukla festivali hakkında daha fazla bilgi edinmek için BURAYA tıklayınız.

2 yaşındaki bir bızdıkla seyretmek için favorim :


SU KUKLASI / WATER PUPPETS
Vietnam National Puppetry Theatre
Vietnam
Süre :60’
Yaş :Her yaş grubu
Sözsüz
5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14 mayıs 21:00
Taksim Meydanı
15 mayıs, cumartesi 21:00
16 mayıs, pazar 18:30
Ümraniye Meydan AVM

Pirinç tarlalarında çalışan işçilerin, kendilerini eğlendirmek için hazırladıkları minik şovlardan türedi. Dev bir havuzun içinde gerçekleşen oyunda, oynatıcılar kendilerini saklıyorlar. Sadece su üstünde hareket eden kuklaları görüyoruz. Ağzından ateşler saçan ejderha, dans eden kuşlar, balık tutan balıkçı, şarkılar söyleyen kızlar ve onlarca muhteşem kukla.

http://www.kuklaistanbul.org/program2.html

6 yorum:

Sinem Ergun dedi ki...

hatırlatmasan unutup gidicektik bak çok iyi oldu, yalnız hepsi süper şovlara benziyor ve bazılarında ufaklıkları evde bırakıp gitmek bile daha iyi olur gibi:)

Salzburg'da bende Sevil Berberi'ni seyretmiştim, geceydi ve hiç çocuk yoktu, herkes yerel kadife uzun elbiseler giymişti, içlerinde beyaz gömlekler, erkelerde kadife diz altı pantolanlar filan şahaneydi, yani fuaye bile şov gibiiydi,
Avrupada kukla şovlar sanatın bir parçası, bizde sadece çocuklara daha çok,
bakalım bilet varmı, çok heveslendim şimdi.

Dışavurum dedi ki...

Haklısın Sanat Notları.
Açıkçası ben de yenisiyim bu kukla şovlarının :)
Bu festivalde tadını çıkarmak istiyorum bolca.
Ne güzel anlatmışsın bir de .

Nesobaby dedi ki...

Sedoşka benim de elimi tutup beni de götürmek ister misin? benim ellerim pek minik olmasa da hehheh:) şanslı yumurcak Merto :)

Dışavurum dedi ki...

Evet senle de gitmek isterim Nesoşkam ;)

Bero dedi ki...

Benim oğlan da anlar mı acaba :)
Çok heveslendim, gidebilir miyiz kii

Dışavurum dedi ki...

Umarım gidersiniz Berocum , belki ufaklık da siz gösterileri izlerken annane/babaanne gibi büyükleriyle takılmak ister ? :)