5 Nisan 2010 Pazartesi

Paskalya

Bana bir mail geldi bu sabah. Paskalya için çocuklara şenlik düzenleniyormuş , yumurta boyanıyormuş vs.
Hep duyarım Paskalyayı da  , neden kutlanır bilmem. 
Nevruz'un detayı ile ilgili merakım gibi Paskalya'yı da araştırdım , ilgilenenler için olay özetle şuymuş :


Hristiyanlar için en eski ve önemli Bayram olan Pasklaya'yaı (Kıyam Yortusu,Diriliş günü) , İsa'nın Çarmıha gerildikten sonraki 3. gün dirildiğine inanarak ve her sene Mart sonu Nisan başı kutlanırmış.
Hristiyan alemi birbirine genellikle çikolatadan yapılan Paskalya tavşanı ve Paskalya yumurtası hediye ederek ayrıca Kiliselerde ayinlerle, bu bayram kutlanırmış.
Paskalya Günü için evlerde özel çörekler (Paskalya çöreği) yapılır; yumurta (boyalı paskalya yumurtası) haşlanır; mumlar yakılır; dualar okunur.




Süryanilerin temmuz ayında kutladıkları Meryem Ana Paskalyası adı verilen yortu da Paskalya kavramı içine girer.
Ayrıca bu bayramın aslen ve ilk olarak, Museviler'in Mısır köleliğinden kaçışı sonrası , Museviler tarafından  tarafından kutlandığını söyleyenler de var.

Noel'i kutlamamızdan bir farkı yok aslında, Bahar'ın gelişini müjdeleyen yanıyla da Nevruz'la benzeşiyor.
Şimdi bu bilgiler ışığında , Komşum Hatçe Teyze torununu ,bana mail ile bilgisi gelen yumurta boyama şenliklerine götürür mü bilemem.
 Götürürse de bu adetin neden ve niçin yapıldığını merak eder mi , bilse de önemser mi ? gibi sorularla , Hristiyan aleminin Paskalya Bayramını kutluyorum ... (yurtdışında yaşayan arkadaşlarımın da bu vesileyle tatil yapıyor olmalarını da kıskançlıkla izliyorum :) )


Sevgiler..


Kaynak : http://tr.wikipedia.org/wiki/Paskalya


Katılmak isteyenler için ,sabah bana gelen maildeki bilgiler :



4 Nisan - 10 Nisan arası kutlanan bayramların en renklisi Paskalya, baharın kesin habercisi

 Bu sene Paskalya ruhunu ailesi ve arkadaşlarıyla paylaşmak isteyenler için yarın (4 Nisan Pazar) Café Swiss ve Chalet'de harika bir brunch'ta buluşuyor. Çocuklar bir atölye çalışmasında alarak geleneksel Paskalya kurabiyesi yapmayı öğreniyor, sonrasında otel bahçesinde saklı Paskalya yumurtalarını arıyorlar. Palyaço ve çocuk oyun alanı, tüm ailenin eğlenceli bir gün geçirmesini sağlıyor. Güzel havaların tadını çıkarmak için daha iyi bir bahanen olamaz!
(0212) 326 1100 / 3305
Bayıldım Caddesi 2, Maçka
www.swissotel.com/istanbul

Kız Kulesi'nde de bu tarihlerde dopdolu bir etkinlik var. Bereket sembolü olan tavşanlı çikolata, rengarenk boyalı yumurta, leziz paskalya çöreği ve ulaşım dahil 22 TL. Niyetçi tavşanlardan, karikatür çizimlerine ve yumurta yarışmalarına kadar her şey düşünülmüş. Çocuklar hayal dağarcığını geliştirirken sen de boş durma; manzaranın ve o nostaljik dokunun tadını çıkar.
(0216) 342 47 47
www.kizkulesi.com.tr

5 yorum:

Adsız dedi ki...

süper benimde geçenlerde aklıma takılmıştı bu yumurta acaba ne iş diye hep te böyle şeyler yoldayken internet başında değilken gelir

éLLa Çiça dedi ki...

evet burda da kutluyorlar ama tabi biz uzaktan izliyoruz. genis bilgiler icin tskler.

özgün dedi ki...

Yaa banane kimin bayramıysa ben de kutlaycam yumurtalar aldım bugün örgüden süsleyecem maksat hobi olsun demi ama :)

Sinem Ergun dedi ki...

peki peki niye tavşan niye yumurta, onların durumla alakası neymiş bilen varmı, bak şimdi hiç yokken bunları merak ettim

Nesobaby dedi ki...

evet evet ben de merak ettim sedoşka tavşanla yumurtayı. Biz lisedeyken ( ortaokul dönemi) fransız bir öğretmenimiz vardı bize yumurta boyatmıştı paskalya diye :) bizim de keşke böyle renkli bayramlarımız olsa huzur ve mutlulukla kutlanan :)