27 Temmuz 2010 Salı

Facebook halleri

İlk zamanlar saf bir hevesle tavsiye ediyordum arkadaşlarıma : ‘Facebook diye bir şey var , çok zevkli siz de gelin ‘diye. Üzerinden az zaman geçti ve "suyu çıktı sitenin" gibi kelamlar edilmeye başlandı.
(Bu arada biz facebook’tan önce Yonja diye , girmemizle çıkmamız bir olan başka bir sosyal paylaşım sitesinde takılıyorduk Engin’le.  :) Korkunç ...)

Bu dediklerim 2005 / 2006 yılınlarında geçiyor.
Bir çoğumuz 3 – 4 yıllık profesyonel Facebook kullanıcılarıyız , değil mi ?
Benim zaman zaman gözüme batan bir kaç husus var burdan paylaşmak istediğim. Ben mi fazla ihtimam veriyorum bu konulara , yoksa sizin listenizde daha değişik örnekler de var mı ?

1)      @ bilmemnerdeyim , diyenler. @ asmalımescit , @Çeşme , @Otto vs...  Neden bunu yazar insan ,BATMAN gibi havaya ışık tutmaya üşenip status’e yazarak ben burdayım siz de yakınlarda iseniz görüşelim diye mi , yoksa ‘keh keh hayat bana güzel’ mesajı vermek için mi ?

2)      Geri sayım yapanlar . Gün gün 10 , 9 , 8  ... ‘den 1 ‘e kadar düşerler. Son gün geldiğinde bir heyecan bir mutlulukla son sesli harfler uzayarak biten mesajlar yazılır. ‘Çok heyecanlıııııııı’ ,’az kaldııııı’ gibi. Genelde tatile gitmeden önce saymak çok seviliyor sanırım...

3)      Piknik , düğün , mezuniyet , cafe’de çay içme , sevgiliyle arabada seyir hali , eş-dost toplantısı , ev gezmesi , bebek görmesi gibi  hayatının pek çok anını fotoğraflayıp ,ertesi gün paylaşıma açanlar.


5)      ‘hava bugün sıcak’ , ‘sıkıldım’ , ‘tatil gelsin’  gibi , anlık ruh hallerini listesindeki herkesle paylaşmayı sevenler.Facebook’u twitter gibi kullananlar da diyebiliriz. Ki ben bu insanları çok sıcak ve içten buluyorum :) .

6)      Hayat dersi verenler var bir de. ‘Önce karşımdakine bakarım adam mı diye , sonra sözümü söylerim’ falan gibi özlü sözlerle mesajı kime gönderdiği tam anlaşılmayan ama birilerine mesaj verirken listedeki herkesi düşünmeye sevkedenler :)

50 , 60 yaşında olup kendi hayatlarını yaşayan ,"olan var olmayan var "düsturuyla hareket edip mütevaziliği elden bırakmayan , ayrıca 'benim hayatımın detaylarından kime ne' diye düşündüklerini tahmin ettiğim anne babalarımızın kuşağını çok seviyorum .
Bir keresinde annemin bir arkadaşı , fotoğrafına ‘çok güzel olmuşsun teyzecim’ diye yorum yapan yeğenlerine ‘evladım o gün beraberdik zaten , neden burdan yazıyosun ‘ diye iyi niyetle ve dobralıkla yorum yazmıştı , Engin’le aramızda gülme konusudur bu olay hala.

Profile gelinlikli foto koyanlar , bir düğündeki makyajlı halini portre şeklinde keserek profil fotosu yapanlar , eşiyle-sevgilisiyle çekilen fotoyo Profil fotosu yapanlar (ben bunu yapmasam da seviyorum ne yalan diyim:)) , albümleri sadece kendi fotolarında oluşanlar , gezdiği ülkelerle ilgili foto ekleyenler – mesela 1 tane İspanya , 1 tane Fransa her ülkeden 1’er tane önemli olan o ülkede bulunulmuş olması :) vs. vs.

Örnek çok , eleştirmiyorum yanlış anlaşılmasın , sadece benim tespitlerim bunlar.Gördüklerimin bana çağrışımları bu şekilde oluyor.
Sonuçta benim listemde bir dolu insan var ve pek çoğunun da güncellemelerine bakıyorum , rahatsız da değilim :)

Hani listesinde ben olup da , yaptığım enteresan bir olayı bilenler, görenler yorum kısmında beni deşifre edebilir :)




5 yorum:

Bero dedi ki...

Sedoşum, benim içim hepsi kabul edilebilir, ancak sanki çok ecnebiymişiz gibi, ingilizce statüler konmasına acayip kılım. Mesela "lovinn fridays" gibi.
Yani anlamıyorum ki, ingiliz miyiz biz? Bir de degişik ingilizce kullanmıyorlar mı iyice anlam veremiyorum.
Neyse içimi döktüm :)

Nesobaby dedi ki...

Ben de konu açılmışken kendi düşüncelerimi yazayım. Çoğu örnekten ben de yapıyorum (son 2 -3 -4 hariç ve bir de anlamlı sözler hariç :) Ne de olsa facebook bir paylaşım sitesi amaçta paylaşımsa bence paylaşılmalı. Mesela uzun zamandır görmediğim arkadaşımın çocuğunu ordan görüyorum ya da evlendiğini ordan görüyorum tebrik ediyorum. Facebook'ta olmasa nereden görecemki :))) Sevdiğim fotoğrafları albüm yapıyorum tatildekileri de ve evet insanların bu fotoğraflara bakmak hoşlarına gidiyorki sürekli bilmemkim likes your photo diye mesaj geliyor :) ;Eskiden insanlar eve gelir albümlerini çıkarırdın gösterirdin. Şİmdi eve gelen yok bizde burdan yapıyoruz. Bir de benim teyze ve annemleri biliyorsun. Bir yere gittim mi nooolur heemen fotoları face'e yükle de bakalım diyorlar. Bazen ben de düğün fotoğraflarını yükle merak ediyorum nasıl oldun diyorum arkadaşlara. Zaten yüklerken seçenek var fotolarını kim görsün diye. Amaç sadece arkadaşlarla paylaşmaksa evet arkadaşlarım görsün sadece diye işaretliyorum. Aynı şekilde blogger'da paylaşım alanı.Bir de facebook böyle bir yerken foto yüklenip statü yazma imkanın varken bunu kullanmayıp ama insanları inceleyip üzerine bir de o kişileri eleştirenlere de anlam veremiyorum :) Bu ara çok bir eleştiri alıyor da bu konular. O zaman çık facebook'tan öyle değil mi? Bir de Berrak'a katılıyorum statüsüne ingilizce yazanlara ben de acayip kılım , bazen birşeyin ingilizcesi daha anlamlı oluyor ne bileyim "home sweet home" gibi kalıplar ama diğer ingiliz özentilerini anlayamıyorum doğrusu. Paylaşmak güzel şey :) Amma uzun yazmışım bee

Erdo dedi ki...

çok güzel bi yazı olmuş, bence içten içe bi eleştiri var :) söylediğin şeylerin bazılarına çok deli oluyorum. mesela şu günlerde geneleve gidipte bi kızla dertleşmiş birisinin. o... nedir isimli videosu herkesin profilinde tamamen çıkar amacıyla yapılan bi iş anlayın işte kardeşim adam amatör bir şarkıcı sırf şöhret olabilmek için koymuş videoyu.Tamam tabiki kullanıcak facebook'u ama kandırarark olmamalı. yani bunun gibi örnekler çok fazla
@nesobaby albüm dedinde vallahi birilerine evdeki albümleri gösterip bak şurda şunu yapmıştık, bak bu fotoğraf şurda çekilmişti diye anlatasım geldi ya :) herşey digital ama şikayetçimiyim, hayır.

Dışavurum dedi ki...

ErDo , inan maksadım eleştirmek değil. Gördüklerimi paylaşayım dedim.
Benim de fotoğraf albümüm var (hem evde , hem facebook'ta:) ) , yazdığım şeylerin bazılarını zaman zaman ben de yapıyorum ayrıca.

Neso , Bero : Di mi bir de İngilizce'miz var doğru :)

Kimi öyle , kimi böyle bizbize gidiyoruz işte ...

Nesobaby dedi ki...

Atmıyorum (sedoş bilir :) 1000 lerce fotoğrafı olan biri olarak fotoğrafların digital olması hem saklamak hem paylaşmak açısından çok büyük bir kolaylık. Eskiden picasaweb vardı albüm yapıp paylaşıyorduk internetten üzerinden onu da kaldırdılar. Düşünsenize bu kadar az vakit varken özel işlerimiz için ayırabildiğimiz bir de fotoğrafçıya gidip fotoğrafları tab ettirip bir de arkadaşlara çoğaltayım bir görüşmemizde veririm. Eziyet olmaz mıydı? Teknoloji evet insanları uzaklaştırdı deniliyor ama zaten istediğin sevdiğin insanlarla fırsat yaratıp görüşüyorsun sadece göremediklerini de takip etme şansın oluyor bence güzel :)