3 Temmuz 2010 Cumartesi

UP

Şu minik animasyon geldi TV ekranına 


'Pixar da Apple'ın' dedi aramızdan biri .
Film başlamak üzereydi , diğeri 'Walt Disney almamış mıydı?' diye sordu.
'Aaa doğru öyle bi şey vardı' derken başladı bizim animasyon.

Biri sessiz sakin, diğeri kabına sığamayan 2 çocukla.
'Keh keh saça bak' , 'ifadeyi gördün mü' gibi birbirimizin konsantrasyonunu bozarak izliyorduk ki , bir süre sonra içimizden kız olanlarımız ,hüngür hüngür ağladığımız için konuşmuyorduk.

Bir dönem ne güzel özetlenmiş .
Benden büyük insanları düşündüm ,yaşanmış hayatlarını .Sonra kendimi , Engin'i ... 
İzlemeyenler için ipucu vermek istemiyorum yoksa üzerine düşünülmüş iki-üç cümle kurmak isterdim.


Neyse sonralarında bol bol güldük . İlk 10 dakikadaki ciddiyettten sonra bomba bir olayla film hayal gücü serbest bırakılmış bir biçimde aktı.
Animasyonlar gücünü burdan almıyor mu aslında? Aklınıza gelecek her türlü olabilir şekiller ,hareketler, renkler vs...


2009 yılında 'en iyi animasyon filmi' ödülünü alan UP , 78 yaşındaki balon satıcısı Carl Fredricksen ile doğa kaşifi olmak isteyen 9 yaşındaki Russell'ın macera dolu hikayesi .

Bir sürü hüzünlü an yaşayacaksınız : Ufaklığın ailesi ile ilgili anıları,Ellie'nin doğrudan yada dolaylı olarak bulunduğu sahneler... gibi.
Ancak çok eğleneceğiniz anlar da olacak, düşünülmüş en güzel 'canlı çalar saat'te  en azından gülümsemeniz garanti :)

Tabii Amerikan yapımı olması ve 'Hey dostum yapabiliriz' serzenişleri buram buram Hollywood koktuğundan bende beklenenden daha az olumlu etki yaratsa da, 'UP' çok hoşuma gitti.

Fransızlar bu işi çok güzel kotarıyor , umarım henüz izlmediğim bir sürü Fransız animasyon filmi vardır da , bu kışı rahat geçiririm :p :)

Yazının başında 'Pixar' demiştim. 'Toy Story' , 'Ratatoille' , 'Cars' , 'Monsters' veee 'Finding Nemo' gibi filmlere imzasını atmış olan şirket 1980'lerin başında George Lucas tarafından kurulmuş,86'da ise Steve Jobs tarafından satın alınmış.
2006'da ise şirketin yeni sahibi Walt Disney olmuş.








Türk Sinemasından da böyle girişimler , yapımlar bekliyorum. Neden olmasın ?

3 yorum:

Nesobaby dedi ki...

Çok güzel bir filmmmm ! :) Zaten Pixar'dan çıkan animasyonları izlemek çok keyifli oluyor.

Adsız dedi ki...

Pixar'ın animasyonları müthiş. Up da öyle. Hem çok komik hem de çok duygusal. Sonuç olarak çok iyi bir film.

Türk sinemasının ise animasyon konusunda güzel bir yerlere geleceğini görebileceğimizi sanmıyorum. Ömrümüz yetmeyecektir :)

Dışavurum dedi ki...

:) Umarım bizi şaşırtırlar sevgili ddarko.

Evet Neso'm , benim favorim Nemo.