3 Ağustos 2010 Salı

Inception


Bir önceki Leonardo’lu filmim Shutter Island’dı . Pek üzülmüştüm bizim oğlanın haline .
Dün de İnception’ı izledik , sevigli Di Caprio’nun nedir eşlerinden çektiği demek istiyorum sayın seyirciler.

Şimdi efendim sondan gideyim , hala filmin etkisindeyim. Salondan çıkar çıkmaz arkadaşlarla konuyu tartışmaya başladık , size burda anlatmıycam tabi , izleyen var izlemeyen var.
(Aslında şimdi düşündüm de , izlemeyen olduğundan şüpheliyim . 5 kişiye sorduk , 5’i de ben o filmi haftasonu izledim dedi. Yeni bir Titanic vakası sanırım.)

Neyse tümden gelim yapıyorduk di mi ? Bir tutam Matrix ,biraz Beatiful Mind , Shutter Island; bolca Mission Impossible , A takımı :) falan derken senaryonun özgünlüğü benim açımdan tartışılır oluyor.
Konu güzel tabi , oyunculuk desen harika , hele aksiyon sahneleri ; tadından yenmez. Hani nasıl gerildim , kendimi onların yanında sanıp kazanmalarını nasıl istedim anlatamam.

Ama cık , ı ıh. Fazlaca kahramanlık vardı , ucu açık bırakılmış sahneler filmin cillop kısımlarıydı eğer net bir şekilde seyirciye aktarılsaydı ,  üzgün adam – vefat eden eşi draması çok fazla işlendi pek çok kurguda; filmin ana temalarından biri bunun üzerine kurulu olmasaydı keşke .
Ayrıca dünyanın pek çok ülkesinde ve hatta rüyalarında bile türlü acılar çekip , (Amerika’ya ayak bastığı anın üzerinde özellikle durulumuş) ve sonunda Amerika’da huzura kavuşması ise beni çakallıklara sürükledi ve yine mi mesaj veriyorsunuz , yeter ama demekten alamadım kendimi.

Görsel olarak şimdiye kadar izeldiğim filmlerle kıyasladığımda beni fazlasıyla tatmin etti.
Gerçekçi olayım , yılda kaç film izleyip de sinemadan böyle etkilenmiş çıkıyorum sanki ?

Film derinden sarsıyor efendim ama ‘budur’ diyeceğim kadar değil .

6 yorum:

Nesobaby dedi ki...

Bu film bir daha izlenir ama şimdi değil biraz daha geçsin o zaman arada kaçırdığımız absürtlükler varsa belki daha iyi görürüz.
Ben mi çok iyi niyetli yaklaşıyorum siz mi paranoyaksınız şu amerika kısmına ben çok takılmadım açıkçası :) Adam Amerika'Lı napsın çocukları onu Çin'de bekliyor olsa komik olurdu :))) Bu kadar başarılı olduktan sonra memleketinin de şovunu yapsın yani hakediyorlar. Keşke bizimkiler de yapsa biri de İstanbul'a dönse :) Ayrıca evet dediğin gibi bu kadar etkilenmiş çıktığımız film de çok sık olmuyor o yüzden hakkını vermek lazım. Bana da beklerim :)))

Dışavurum dedi ki...

Nesocum senin bakış açını ve düşündüklerini bir solukta okudum hemen.
Ben paranoyak oldum evet bu bir gerçek , özellikle konu gazete habere veya sinema filmi ise özellikle daha da şüpheyle yaklaşıyorum.

Neydi konu : Fikir ekimi ...

penelope dedi ki...

körler sağırlar birbirini ağırlar...:P


ama film evet güzelmiş izlemek istedim sağolun

(bi de şu yorum bırakma şeysi..cümle tamamla..sırada ne var ateş çemberinden d geçecekmiyiz.bi yorum şeyedecez kaç sınavdan geçmeliyiz:)

Nesobaby dedi ki...

hahahaha :) komik hatun

Seda evet bak o da doğru :) ne çok anlam çıkabiliyor filmden yaw gerçekten derin bir filmmiş içine girdikçe teoriler artıyor :) Ama ben onu şu şekilde düşünmüştüm aile çocuklar yuva çok önemli işe kaptırıp sevdiklerini ihmal etme gibi bir mesaj vermiş ne de olsa adam iş için karısını harcamış çocuklarından olmuş. Ama bu mesaj ilgili beyinlere gitti mi emin değilim ( mesela benim kocama) :))

Dışavurum dedi ki...

kimi zaman Türkiye -KKTC gibiyiz Neso'yla Penelope :)
Dur ben ayarlar'a gidip , şu kelime doğrulamayı kaldırayım madem.

Bero dedi ki...

Hehe filmi izlememiş bir kişiyim. Sıra ile yorumlarınızı okuyorum kızlarr