1 Ağustos 2010 Pazar

Winkie



Görmüş geçirmiş oyuncak bir ayının gözünden , Amerikan toplumuna , aile düzenine ve adalet sistemine tanık olmak ister misiniz ?

Bir zamanlar alenen zencilere yapılan aşağılamanın , şu an Müslümanlara yapıldığını düşündüğüm Amerikan dünyasına net bir bakış.

Kitapta en hoşuma giden ksım ise , bu önyargılı tavrın , somut nedenlere dayandırılmaya çalışılmasında.Burada vurgu yapmak istediğim kelime 'ÇALIŞILMASI' . Somut neden dediğim şeyler bir grup saçmalık çünkü.

Sonlara doğru karakterimizin bu yerilen prototip’e kendi isteğiyle dönüşmüş olması ise pek hoştu doğrusu.Hatta beni benden aldı , kitabın son 10 sayfası mükemmel bir eleştiriyi barındırıyordu.

Ayrıntı vermek istemiyorum , zaten yaşanan olaylar son derece ilginç , anlatmamla okuma zevkinizi kaçırabilirim.

Açıkçası kitabın ortalarından sonra hikayeye ısınmaya başladım.Laylaylom bir şekilde , amanda oyuncak ayıcığın hikayesini okuyacağım derken , ağır muhabbetlerle biraz gerilmiştim başta.Yılmayın , devam edin , kendisi de aykırı bir kişilik olan yazarımız güzel bir hikaye anlatmış. 

Kitabı bitirdiğinizde mevcut dünya düzenini sorgulamamanız imkansız.

Kitaptan bana ait notlar :


  • Winkie , dergiden çalışma arkadaşım , ezelden severek takip ettiğim kitap kurdu , güzel insan :) Biraz Şöyle Biraz Böyle 'nin hediyesiydi bana.
  • Kitabın dilimize çevirisini yapan ise bir başka blogger Çavlan.
  • Kitap kulubümüzle bu ay Winkie'yi okuduk , Ağustos ayında tartışacağız. O toplantı sonucunu sizlerle mutlaka paylaşacağım önümüzdeki haftalarda.
  • Kitabın içindeki fotoğraflar siyah - beyazdı ve bir şey anlaşılmıyordu bu sebeple . Keşke renkli baskı olsaydı.
  • Daha da fazla bilgi edin edinmek isterseniz bu iki siteye göz atabilrsiniz.
http://www.groveatlantic.com/grove/bin/wc.dll?groveproc~genauth~5188~5244~QUOTES

4 yorum:

İnsan olun biraz... dedi ki...

En kısa zamanda edineceğim

Miniature dedi ki...

Təəssüf.Bizdə olmaz...Amma,maraqlı olardı,imkan olsaydı mən də oxuyardım.. :(

Çavlan dedi ki...

beğenmene çok sevindim, çok hoş bir yazı olmuş :)

Dışavurum dedi ki...

Çevirmenin yorumu , blog sahibini mest etmiştir.
Bilgilerinize :)