9 Kasım 2010 Salı

Güneydoğu Anadolu (GAP) turu hala :) 1. gün

1. günün sabahı her yere şaşkınlıkla bakakalışımın ardından, Diyarbakır'ı terk edip, Batman'a doğru yola çıktık.
Kafamda imajı oluşan Batman'la gördüğüm Batman arasında oldukça fark vardı.
Şehir merkezindeki binalar gayet moderndi, hazır giyim markalarından oldukça ünlülerinin büyük mağazaları vardı.(Adidas ve Levi's gibi) Yolları geniş ve bakımlıydı.


Derken Batman'ın bir ilçesi olan Hasankeyf'e doğru yolculuğumuz devam etti.
Bilirsiniz, hani baraj yapılınca tarihi eserler, yerleşim alanları ve şu an içinde yaşanan evlerin baraj suları altında kalacağı ilçemiz.



Bu gördüğünüz akan nehir Dicle ve baraj suları da bu antik yerleşim alanını sular altında bırakacak.

Nihai yorumu size bırakıyorum ama özenmeden edemeyeceğim, yurtdışı gezilerimde görüyorum ufacık taş parçaları, kapıları bile şehir haritalarında TARİHİ ESER olarak işaretlenmiş, turist çekiyor. Benim memleketimde ise böylesine değerli yerler korunmak bir yana özenle(!) yok ediliyor.

Hasankeyf içinde bir antik kenti barındırıyor. Maalesef biz içini gezemedik, çünkü geçtiğimiz aylarda yaşlı bir amcanın üzerine taş düşmüş ve bu olay ölümle sonuçlanmış. Önlem olarak da şu an antik kentin içine turistlerin girmesi yasak.

Ne kadar etkilendim size anlatamam, sokakları, evleri, sahip olduğu tarihi geçmiş ile Hasankeyf kesinlikle büyüleyici ve gidip görülesi bir yer.






İstanbul'un boğaz manzaralı yalıları varsa, Hasankeyf'in de nehir manzaralı evleri var :p

Peki ya bu leyleğe ne demeli? Minarenin üzerine yuva yapmış, sağolsun uçtu fotoğraflandıktan sonra da böylece leyleği havada görmüş oldum.





7 yorum:

Unknown dedi ki...

gap turuna birgün bende gitmek istiyorum. Hasankeyf'e girememek kötü olmuş çok büyüleyici görünüyor.

.........n........ dedi ki...

oooo artık bu sene epeyce gezersin. Seni cidodan duydum. Geziyi o da çok keyifli anlatıyor. Sizinle gezmiş kadar oldum. :))

Dışavurum dedi ki...

Selamlar Moda(e)rator ve Neslinnce, anlatmak da; başkalarının anlattıklarını dinlemek de keyifli oluyor.
Umarım kısa zamanda, en azından Hasankeyf hala varlığını korurken sizler de o bölgeyi gezersiniz , hatta benim gibi bir de blogger'a rastlayıp mest olursunuz :) ...

Sinem Ergun dedi ki...

Ay ne güzel gezdiriyorsun bizi, yeni durağa gitmek için sabırsızlandım:)))

modafobik dedi ki...

Of kesinlikle süpeeer. Şimdi o turda olmak vardı.. Kesinlikle baharda katılmayı planlıyoorum, gezi sonundaki yorumlarını bekliyorum :)

Dışavurum dedi ki...

Sanatnotları ve Modafobik, beğenmenize sevindim, devamı yarın geliyor hem de çok güzel bir şehirle!

Nesobaby dedi ki...

:)) sağolsun leylek kardeşler
sayelerinde bol bol geziyoruz hehehe :)

Hasankeyf 'e ben de bayılmıştım ki Mardin ve Hasankeyf ilk 2 sırada geçerim :) Bir de orada nehrin üzerinde yemek yiyebileceğin yerler var
ayakkabıları kıyıda bırakıp suyun içinden bu yüksekteki masalara geçiyorsun yer masası ama ve süper leziz etler ve çoban salata ekmek offf yeme de yanında yat :)) ben seriyi şimdi devam ediyorum sonraki yazıyı beklememe gerek yok şimdi okuyacağım :))