19 Ocak 2011 Çarşamba

Paul Cezanne tabloları

Bugün 172. doğum günü emprisyonist ressamın. Google unutmamış bir banner'ını yayınlıyor.
Modern resim için hatırı sayılır katkıları olan, 1839 ve 1906 yılları arasında yaşamış bu büyük sanatçının resimlerinden ufak bir derleme 


Sanatçının babasının portresi -  Yağlı boya, 198.5 x 119.3 cm ; National Gallery of Art, Washington, D.C. 


Piyano çalan kız - Yağlı boya - 1868-69. The Hermitage, St. Petersburg, Russia. 

The Card Players, Yağlı boya,1890–92 , Courtauld Institute of Art Gallery, London; Musée d'Orsay, Paris; and private collection

Gardanne, 1885–86, Yağlı boya , 31 1/2 x 25 1/4 in. (80 x 64.1 cm) , Gift of Dr. and Mrs. Franz H. Hirschland, 1957 (57.181)



5 yorum:

Imge dedi ki...

The Card Players favorilerimdendir. Piyano Çalan Kız da süpermiş bu arada.. Ayrıca bugün Google'ın logosu yerine kullandığı ölüdoğa da çok hoştu, değil mi?

Not: Bir de merakla Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü ile ilgili yorumlarını bekliyorum, ona göre..:)

Sevgiler..

francesca mckennitt dedi ki...

Cezanne.
Ne çok severim. Google'ın bu jesti çok hoşuma gitti :)

Dışavurum dedi ki...

Evet İmgeciğim, tablonun adını bilmiyordum bak şimdi daha da anlamlandı.
Tanrı olmak isteyen otobüs şöförü baya iyi, şimdiden tavsiye ediyorum.

Ben de bayıldım bu jeste Fracesca, sevgiler :)

Mimosa Café dedi ki...

Merhaba, böyle sanat içerikli bir bloga rastladığıma çok sevindim. Bundan böyle takipteyim. Elinize sağlık.

Dışavurum dedi ki...

Ah ne kadar sevindim Mimosa Café, hoş geldin sefalar getirdin :)