24 Şubat 2011 Perşembe

Circ de Soleil / Saltimbanco - Avrupa turnesi - İstanbul

Biletleri 1 ay önceden almıştık. Bende bir heyecan, bir mutluluk; sabırsız bir çocuk gibi 23 Şubat akşamını bekledim.
İstanbul’un malum trafiği sayesinde 2 saat 15 dk’da Dudullu’dan, Abdi İpekçi spor salonuna gidebildim.
Gösterinin başlamasına 10 dk. vardı, binanın içinde bulunan
Cafe’de hamburger, sosisli gibi şeyler yemeye vaktim olur mu yoksa boğazıma mı dizilir emin olamadığım için yiyecek bir şey almadım. (Böyle rekabetin yaşanmadığı yiyecek mekanlarındaki gereksiz fiyatlar da ayrı bir yazı konusu, hamburger 8 TL, normal boy patlamış mısır 10 TL)

Salondan içeri girip, apar topar yerimizi bulduk. Ancak etraf buram buram ketçap ve pişmiş et kokuyordu. Seyirciler yiyecekle salona girebiliyorlarmış anlayacağınız. 
Neyse gösteri başladı ve başlamasından itibaren 20 dk boyunca önümüzden 15 insan geçti. Gecikmişler ama yine de israrla bilet aldıkları koltuğa oturmaya çalışaıyorlar, görevliler de kuzu kuzu onlara bu hakkı veriyor! Ben de gecikiyorum bazen ama kapıdan içeri girince bulduğum (kenarda köşedeki) ilk boş koltuğa oturuyorum ki diğer insanların seyir zevkini bölmeyeyim diye.
Bir de gösteri izlemeye gelmiş ama telefonuyla meşgul! izleyiciler var ki her şov’un vaz geçilmezi. Kapkaranlık ortamda, telefon ışıklarıyla dikkat dağıtmak için birebir!
Genel hatlarıyla ambians böyledi arkadaşlar, idare eder yani.


Gösterinin 20:00'da başlaması gerekiyordu ve tam vaktinde başladı. 
Kanadalı grup Circ de Soleil’in duruşu, hareketleri ve senkronizasyonu ne kadar profesyonel bir iş izlediğinizi anlatıyor size
İlk dakikalar seyircileri de show’a dahil ederek, samimi bir hava estirdiler salonda. Sonra bölüm bölüm pandomim ve akrobasi gösteirleri izledik. Bireysel yada ikili performanslar çoğunlukta idi. Ben ise en çok toplu gösteri yaptıkları kısımları sevdim. 

Bana göre gösterinin bir diğer başarılı ve görülesi kısmı canlı orkestrası idi. Hem müzikler çok güzeldi hem de solist’in sesi.
Tüm ekibe yapılan makyaj da bir o kadar takdire şayan.

Grubun 20 kadar değişik şovu var, benim izlediğim Saltimbanco idi. Daha güzel ve orjinallerini grubun Las Vegas'taki performanslarında izleyebileceğimi öğrendim. Belki bir gün bebeğim... ;)
Zaten bakın kendileri de bu şov için ne demiş:

Saltimbanco” nasıl bir şov? Niye onu seçtiniz?
50’ye yakın akrobatın görev aldığı bir şov.  Gösteride de akrobatlarımız renkli kostümleri ve insan vücudunu zorlayan gösterileriyle dikkat çekiyorlar. Bu gösteri şu an Avrupa turnesinde, Türkiye de rotamıza yakın diye gelmek ve Türk izleyicisiyle tanışmak istedik. Tanışmayı 
bu şovla yapmamızın bir diğer nedeni de “Saltimbanco” için diğer gösterilere oranla daha az hazırlık gerektirmesi. Cirque du Soleil’in bazı şovlarının sadece hazırlık aşaması üç ay sürüyor ve bu ekstra masraf demek. Bu büyüklükte bir şov sergileyeceğimiz ülkede seyircinin ilgisini önceden bilmemiz önemli. Türk seyircisini daha tanımıyoruz. Bu gösteriyle tanıyacağız. İleride daha büyük şovlarla yeniden gelebiliriz. Kostüm ve makyaj şovlarımızın en önemli özelliklerinden biri. Her şov için farklı kostümler oluyor. Genelikle farklı tasarımcılarla çalışıyoruz. Onlar da bizim bünyemizde bulunan insanlar. Şöyle açıklayayım: Cirque du Soleil gösteri dünyasına dair birçok işi yapabilen insanların bir arada bulundukları büyük bir grup. Işık, müzik, kostüm, koreografi hepsi ekipteki elemanlar tarafından yapılıyor.
Biz grupça gittiğimiz için biletleri indirimli aldık. Ancak bilet fiyatının kişibaşı 80- 90 USD civarı olduğunu düşünürsek, 2 kişilik bir çifte tavsiye eder miyim? Bütçenizi zorlayacaksanız hayır etmem. 
O kadar da görülmesi gerek, aman kaçırmayın, ben böyle bir şey izlemedim’lik bir gösteri değil.
Şehir dışında yaşayanlar da izleyemediği için üzülmesin. (Görüyorum twitter’dan, hayıflananlar var. :) )

Türkiye'deki sponsorları Akbank'ın hazırladığını tahmin ettiğim reklamları ise çok iddialı, ‘Circ de Soleil istanbul’u büyülececek’, ‘Hayatınız boyunca unutamayacağınız bir gösteri!

O kadar değil yani, evet güzeldi ama bu derece gaza getirilince seyircide beklenti çok yüksek oluyor ve gerçekle karşılaşınca da benim gibi ‘yapmayın o kadar da değil’ noktasına geliniyor. 

Grup 2 hafta daha şovuna İstanbuıl'da devam edecek, bileti olup, gösteriye gidecek arkadaşlara da iyi seyirler dilerim, keyifli vakit geçireceklerinden eminim.


Bir de  ufak not; grubun çok meşhur bir şarkısı var, şimdi isminiz hatırlamasanız bile dinleyince mutlaka anımsayacaksınız 'Alegria'. (Saltimbanco'da seslendimiyorlar)

Ekiple yapılan röportaj için buraya tıklayabilirsiniz.

6 yorum:

francesca mckennitt dedi ki...

Büyülenenler de varmış, öyle diyorlar :) Bilet fiyatları çok yüksek olmasa ben de gitmek isterdim de, öğrenci haliyle olmuyor :))

Dışavurum dedi ki...

Francesca sen çalışmaya başlayınca daha iyisiyle gelirler İstanbul'a bence, hem o sefer gitmek daha mantıklı ;)

Saadet Topçu dedi ki...

Selam, uzun yıllardır takip ettiğim bir grup olduğundan büyüleyici olduklarını söyleyebilrim sanırım. Ülkemize gelen küçük bir gösteri ama o ünlü ALegria ları başta olmak üzere bunlar insan değil dedirten şovları var. Umarım devamı gelirde Dışavurum'da bunlardan birgün büyülenir :) Birçok gösterisinin DVD kayıtlarrı satılmakta ordanda izleyebilirsiniz.

Dışavurum dedi ki...

Evet Saadet youtube'dan da izlenebilir durumda, merak ettim zaten diğer show'lar nasıl diye, izleyeceğim DVD yada internet yoluyla.
Ben de büyülenmek istiyorum bir dahaki sefere! :)

Bero dedi ki...

Hep böyle bir gösteri izlemek istemiştim Sedoş'um. Biletimizi 22 Aralık'da aldık. Taa 4 Mart tarihine :)
En son gösteriyi izlicez kısmetse. Bu arada ayıptır söylemesi kırk yılda bir gittiğim için, 2 bilete 276 TL para verdim. Saçmalık :)
Diğer yandan, cuma trafiginde 6'da Gebze'den çıkıp 8'de orda olmak imkansız olduğu için, o gün tüm gün Sabancı Center'da olacağım falan filan.
Bin tane ayar ve fedakarlık :)

www.omurkinay.com dedi ki...

merhaba yazınızı okdum, karşılıklı bilgiler alıp vermek adına bu konuda kimler ne yazmış ne etmiş okumayı seviyor ve kendi deneyimimi paylaşmak adına size yazımı gönderiyorum...

http://omurswalkabout.blogspot.com/2011/02/istanbuldan-gosteriler-cirque-du-soleil.html