8 Şubat 2011 Salı

Tanrı olmak isteyen otobüs şöförü / ETGAR KERET

Hafta bitmek bilmiyor değil mi? Katılmamız gereken toplantılar, çözülmeyen sorunlar, geçilemeyen sınavlar.
Derin bir nefes alın ve 'boşverin' :)


Şimdi sendromumuzu azaltma vakti. Gidiyoruz bir D&R'ydi, Remzi'ydi, İnkilap'tı farketmez kitabevine, buluyoruz Etgar Keret'in 'Tanrı olmak isteyen otobüs şöförü' kitabını ve yazarın fantastik, insancıl, zengin dünyasına adım atarak müthiş bir yolculuğa çıkıyoruz.
Son zamanlarda okuduğum en güzel kitaptı. Birbirinden bağımsız öyküler var, hangibirini okusam sarsıcı derecede etkilendim.
Bakış açısı, tespitleri, kurduğu cümleler (ki burda kitabın Çevirisini yapan Avi Padro'ya okuyucudan sonsuz teşekkürler ) ve seçtiği konular sizi bambaşka ve farklı bir yazar okuduğunuzu hissettiriyor.


Hevesle yazarın diğer kitaplarını temin edip okuyacağım.


Şimdi sizi kitaptan kısa bir bölümle başbaşa bırakıyorum:
“Cennet’in hayatlarını iyilik yapmaya adamışların yeri olduğunu sanırdım, ama öyle değilmiş. Tanrı böyle bir karar vermeyecek kadar merhametli ve müşfik. Cennet dünyada gerçekten mutlu olamayanların yeri. Bana buraya kendini öldürerek gelenlerin hayatlarını tekrar yaşamaları için dünyaya geri gönderildiklerini söylediler, çünkü ilk seferinden hoşnut kalmamaları ikinci seferde uyum sağlayamayacakları anlamına gelmiyor. Ama gerçekten uyum sağlayamayanların sonunda geldikleri yer burası. Hepsi değişik yollardan gelmişler Cennet’e....” 

1 yorum:

francesca mckennitt dedi ki...

Aaa. Ben duymadım bu kitabı hiç. O kadar iyi diyorsun demek. Almalıyım en kısa zamanda. Teşekkür ederim :)