5 Mart 2012 Pazartesi

Altı aylık bebeğim neler yapar oldu?

Bebeklerin yaptığı hareketler, yemek yeme miktar, biçimleri, uykuları birbirinden farklı oluyor bence. Biz 3 yakın kız arkadaş aynı sitede oturuyoruz ve 2 aylık, 6 aylık ve 7 aylık olmak üzere 3 adet bebeğimiz var (toplamda :) ).


İçlerinde en rahatına düşkün, tembel ve cool olanı benim minnak Efe'm. Biri çok hareketli, biri çok güleç, biri geç uyur, diğeri uzun emer vs. gibi farklı farklılar.
Gelelim yarım yaşını geride bırakan minik Efe'nin hallerine:



  • Desteksiz oturabiliyor ama 5 dk sonra yana doğru devrilmiş buluyorum :)
  • Akşam 8'de yatıyor, sabah 06:30 - 07:00 gibi kalkıyor. Bazı günler gece 2- 3 kere bazı günler 1 kere kalkıyor. Sabaha karşı 4 yada 5'te mutlaka uyanıyor.
  • Hemen hemen her akşam banyo yaptırıyoruz.
  • Sütüm çok azaldı, bir kere gece bir kere de gün içinde emziriyorum. Ek gıdalara başladı 5.5 aydan itibaren.
  • Eline geçirdiği şeyi ağzına götürmek istiyor, ellerini kullanma becerisi son derece zayıf :)
  • Keltoş kafası saçla dolmaya başladı, geçen aya nazaran baya saçı var.
  • Dışarıda gezmeye bayılıyor ama dışarı çıkmadan önce mont ve bere giyerken çığlık-kıyamet!
  • Gündüz toplamda 3 saat uyuyor, bazen yarımşar saat, şanslıysam 1, 1.5 saat oluyor bir seans.
  • 7.5 kg

3 yorum:

Duygu Yaman dedi ki...

*pek yakında yana devrilmeden oturabilecek. bir anda oluyor valla..
bizimki şimdilerde ayağa kalkma heveslisi.. emekleme pozisyonuna geçip ayaklarını yere basıp,popoyu havaya kaldırıyor.. Yapabilse kalkıp yürüyecek ama henüz başaramıyor tabi;)
*gün içinde emiyorsa iyi..bizim ufaklık ek gıdalara başladığımızdan beri tövbe almıyor ağzına memeyi.. anca gece 3-4 gibi uyku sersemiyken emiyor;)
*nedir bu çocukların montlarla derdi? efe de mont giyerken kıyameti kopartıyor.. gerçi bu aralar bi sustu, öğrendi sanırım mont= gezme olduğunu
Bakalım bu ay ne yenilikler gelecek sizin Efe'nin hayatına;)Çok hızlı büyüyorlar gerçekten. Daha dün gibi hastaneye gidişimiz falan..İlk fotoğraflarına bakınca ne kadar değişmiş diyorum..1 yaşına geliyorlar neredeyse..

Unknown dedi ki...

Uww çok kıskandım etrafında aynı aylarda bebeklerin olması süper bir de anlaşabildiğin insanlar harikasınız! Sağlıkla büyüsün 3ü de. Bir de tulum enfes hehe!

Dışavurum dedi ki...

Ah duygu seni zevkle takip ediyorum, Efe'nin de senin Efe gibi neler yapabileceğini anlamak için harika oluyor!

Sağol Moda(e)ratör, istediğin zaman sen de katıl bize :) Ben FB'li bir kanaryanın, GS'li aslan annesiyim bu arada. hihihi :)