29 Mayıs 2012 Salı

Evde yoğurt yapımı

Annemin evindeyken, evde mayalanmış yoğurdun yüzüne bakmazdım, marketlerdeki tutkal kıvamı yoğurtlar dururken!...
Derken evlendim, çocuğum oldu falan derken; ne zaman bizim sabi ek gıdaya başladı araştırmaya başladım: 'Ev tipi yoğurt nasıl yapılır?'
Tefal'in yoğurt makinasını da kullandım defalarca, almayı düşünenlere tavsiye ederim. Kıvamı gayet guzel oluyor yoğurdun, ama bedeli 200 Lira; sürekli elektirik harcayacak, mutfakta yer kaplıyacak bir alet için fazla bence.
Evde yoğurt mayalamak ve kıvamı tutturmak zor değil. 
SÜT SEÇİMİ:Öncelikle günlük süt alıyoruz, kutu süt değil. °Açık süt alıp denedim ama çok çabuk ekşiyor, kıvamı daha sulu oluyor ve en önemlisi sağlıklı olup olmadığı, bu hususta benim kafam net değil.° O yüzden günlük pastörize süt. 3 marka denedim:SEK, SÜTAŞ ve YÖRSAN. En iyisi Yörsan ama her markette yok, 2. en iyi Sütaş.
MAYA SEÇİMİ: Mayalayacağınız yoğurt da ilk sefer için tava yoğurdu olursa kıvamı daha güzel tutar. (Sonraki seferler kendi yaptığınız yoğurdunuzdan mayalıp; tamamen doğal yoğurtlar yiyebilirsiniz.)
ISITMA: Pastörize sütleri kaynatmaya gerek yok, serçe parmağınızı ısınan süte batırın; 5'e kadar saydığınızda elinizi yakmayacak sıcaklıktaysa; o sütün vakti gelmiş demektir.
MAYALAMA: 1 litre süt için 1,5 çorba kaşığı yoğurt kullanıyorum. Isınmış sütten birkaç kaşık alıp; yoğurdunuzu sulandırın ve sütün tamamıyla mayalanacak yoğurdu karıştırın.
BEKLEME: Ben Tupper'ın kabını kullandım, tencereyi dolaba koymaktansa, bu şekilde daha az yer kaplıyor; cam kavanoz da iyi fikir. Kabınızı güzelce havluya sarın, ısı kaybı az olsun ve 6 saat bekleyin.
BEKLEME + :) : 6 saat sonra kabınızı buzdolabına koyun, en az 3 saat de orada beklesin, ben 1 gece bekletiyorum; daha kıvamlı oluyor yoğurt. Yani sütü akşam üstü 4-5 gibi mayalasanız, ertesi sabah yenecek hale geliyor.


İşte evde yoğurt yapımının fotoğrafları, belgeler konuşsun:)







Tadı da çok güzel, mmhhhh... Afiyet olsun...

7 yorum:

Duygu Yaman dedi ki...

:) yeme de yanında yat yani;)) ben de arzumun makinesini kullanıyorum..fiyat olarak daha ekonomik. gerçi almayı hiç düşünüyordum ama o dönem e-bebekten hediye çekim vardı ve makine için çekleri de kullanınca sadece 4 ytl ödedim:) bedava makine baldan tatlıdır;)

Sinem Ergun dedi ki...

Sedacım harika postlar hazırlıyorsun, pratik bilgilerle kolay anlatımınla çok değerli tecrübeler paylaşıyorsun, ellerine sağlık, fotoğraflar da acayip iştah açıcı.

Birşey eklemek istiyorum, geçen gün doktorla konuştuklarımızı. Ona sordum neden hazır yoğurt yedirmiyoruz bebeğimize ve evde yapıyoruz diye,
dediki, hazır yoğurtlar seri üretim olduğu için mayalarında katkı maddesi olabilir çünkü raf ömürleri çok uzun ve tarihi geçse de ekşimiyor,

Ekşimeyen yoğurt faydalı bakterileri üretmiyor demektir dedi. Yani yoğurdu faydalı kılan bakteriler ekşimeyle ortaya çıkıyor. Bana dediki evde yaptığınız yoğurdu birgün en az bekleteren yedirin bebeğinize çünkü bekateriler üremeye başlasın hatta ekşi yoğurt bozuk değil faydası artmış yoğurttur bebekler tadını sevse aslında onu yese daha iyi olur dedi. Tabi ekşime miktarı bozulma seviyesine gelmeden:)

Bilmiyordum bende:) paylaşayım dedim:) öptüm çok

kumyu dedi ki...

Cok guzel,anlaşılır bir sekilde anlatmissin!! en kisa zamanda deneyeceğim ,,sagol!!!

Dışavurum dedi ki...

Evet evet, bedava ise koy sepete Duygu :)

Dışavurum dedi ki...

Teşekkür ederim Sinemciğim, ne güzel moral oldu bana ilk cümlen :)
Demek bekleyen yoğurt faydalı, ben de tazesi makbuldur sanıp; beklemiş olanı kendimize ayırıyordum. Öpüyorum bimukabele :*

Dışavurum dedi ki...

İnstagram'a fotosunu da koyar mısın peki Kumyu? :)
Sevgiler...

Ezgi.Kepsutlu dedi ki...

AOÇ’nin “sağlıklı süt ile evde yoğurt yapımı projesini” başlattı.
AOÇ sütü ve mayasıyla evinizde pastörize sütü ısıtarak yerli maya ile mayalayacak ve kendi köy yoğurdunuzu gönül rahatlığı ile hazırlayacaksınız. AOÇ yoğurdu piyasadaki en lezzetli en doğal yoğurttur.Atatürk Orman Çiftliği yoğurtları geleneksel tadıyla annelerinizin mayaladığı,köyünüzde yediğiniz doğal yoğurtların tadındadır. AOÇ İstanbul iletişim:0216 567 3836 http://www.aocistanbul.com