1 Ağustos 2012 Çarşamba

2 anne ve 2 bebe Sabancı Müzesi'ndeydik

Bu hafta Sakıp Sabancı Müzesi'ndeki 'KOBRA-Özgür sanatın 1000 günü' sergisine gitik Sanat Notları ile.
KOphenhag, BRüksel ve Amsterdam şehirleri KOBRA'ya isim vermiş, akım 1948 yılında; Paris'te, Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden gelen artistlerin oluşturduğu avangard bir hareket.
Özeti 'halk sanatı yaratmak amacı' ve 'dışavurumculuk'. 
Eserler oluşturulurken efsanelerden, çocukların yaptığı resimlerden, tarih öncesinden kalma objelerden esinlenmiş sanatçılar.
Her ne kadar halk için bir çabada bulunsalar da, bence toplum için değil, SANAT için SANAT olmuş ortaya çıkan.
En iyisi ben bu noktada susayım, fotoğraflar konuşsun:













4 yorum:

Günün Notları dedi ki...

Duyduğunuz çatırtı kıskançlığımdan gelmektedir. Ben de istiyorum ! :)

Dışavurum dedi ki...

Yaa, senle de gidelim. Ne gün boşsun mailden yaz, hemen bi program yapalım!

nazli dedi ki...

Sondan bir önceki fotoya bayıldımmm, bebekleri müzelere götürme hareketini destekliyorum ben de :)

Dışavurum dedi ki...

Nazlı, Sabancı Müzesin'ne bebeğiyle gelen annelere Müze girişi ücretsiz, bu da anneleri teşvşk edici olur belki. Di mi ne tatlı ikisi de bacak kadar :)