8 Ağustos 2012 Çarşamba

Galata Mevlevihanesi'ni gezdik bu sefer

Ajanda Dergi'de caanım Müge yazardı 'İstanbul'da turist olmak' diye, nereleri gezelim fikir verirdi. O zaman çalıştığım için çoğu sadece okuduğumla kalırdı. Şimdi Efetoş'u kaptığım gibi aklıma neresi gelirse, hava şartları uygun oldukça geziyoruz. Toplu taşıma araçlarını kullana kullana hem de.
İnstagram'da 'disavurum' olarak varım, ben de ordayım!
Kafa dengim, kıymetlim Sinem ile sabah erkenden buluştuk Kadıköy'de, ver elini Karaköy vapuru, oradan Tünel derken girdik Galata Mevlevihanesi'nden içeri. Giriş ücreti 5 TL, bahçesi o kadar güzel ve sakin ki; İstiklal Caddesi'nin gürültüsü'nden uzaklaşmak istediğiniz an gidip kafanızı dinleyebilirsiniz.
Bizim amacımız Müze gezmek olduğu için bahçesinde vakit geçiremedik, müze kısmında ise Mevlana, Mevlevilik, tarikatlaşma süreci, Osmanlı ve Türkiye'nin değişen yapısının Mevlevihane'ye etkileri gibi pek çok konu hakkında genel fikir edinebilirsiniz.





Müze'de genel olarak yaratılan havayı sevdim, tabelalarla yönlendirmeler konusunda ise zayıf kaldığını düşünüyorum. İlk hangi bölümü gezmelisiniz, nerede solandırmalısınız kısımları açıklayıcı değil.


Minik bıcırığım da etrafa şaşkın şaşkın baka baka, kah bıdı bıdı kendince konuşarak gezdi bizimle. Uyumlu, Evliya Çelebi kılıklı Efe'm benim! :)
Sinem ve Efe'ye ışığa doğru yürürken
Hee audio guide alın bir de, her müze gezimde edinirim; hiç pişman olmadım şimdiye kadar. Bakın 'peşin satıcı' pozumdan da bu belli oluyor zaten...



4 yorum:

Nesrin dedi ki...

merhaba
çok güzel bir gezi olmuş istanbul apayrı seviyorum en ksıa zamanda yine gelip gezmek istiyorum :)

fermina daza dedi ki...

kaç kere geçtik önünden, hiç girmedik içeri. bi dahaki gelişimde gideyim, çok güzel görünüyor, iyi ki yazdın!

Dışavurum dedi ki...

Nesrin, di mi? İstanbul sevilmeyecek gibi değil, ben de çok severek yaşıyorum.

fermina daza, ne güzel sana vesile olduysam! :)

Duygu Yaman dedi ki...

onunden her gecisimizde girsek mi girmesek mi kararsizligi yasadigimiz yer..hep bir yerlere yetisme telasinda erteledik gezmeyi..:(bir daha ozel olarak gitsek mi ki??