14 Ağustos 2012 Salı

Şehir Hatları ile Boğaz Turu

İstanbul'da yaşıyorsan boş vakitlerinde yapacağın aktiviteler sınırsız bence. Hele haftaiçine denk geliyorsa bu boş vakitler, daha da keyifli. Etrafta az kişi var ve tadını çıkarmak sana kalıyor.
İnstagram kullanıcı adım: Disavurum
Çok sevdiğim teyzem Nuran ile 'Boğaz Turu' yapmaya karar verdik, Efetoş'u da (tabiki:)) yanımıza alıp; sohbet muhabbet çok güzel bir gün geçirdik.

Şimdi ben size adım adım ne yaptığımızı, ücretlerini ve mini çakal tüyolarını bildireyim.

• Ulaşım: Şehir Hatları Vapuru. Bir de TURYOL'un motorları var alternatif ama biz sakin, sessiz, büyük bir vapur olması nedeniyle 'Şehir Hatları'nı tercih ettik.
  • Ücret: Uzun Boğaz Turu (UBT) 25 TL, Kısa Boğaz Turu(KBT) 10 TL (Eminönü'nden Ortaköy'e gidiyor Kısa Boğaz Turu) Gişelerde kredi kartı geçmiyor, nakit para olsun yanınınza yada akbiliniz dolu gidin.
  • Hareket noktası ve Rota: (UBT)Eminönü, Beşiktaş, Kanlıca, Sarıyer'den yolcu alıp, Rumeli Kavağı'na uğrayıp; Anadolu Kavağı'nda 2.5 saat mola verip; aynı güzergahtan geri dönüyor.
  • Saat tarifesi: Eminönü'nden kalkış saatleri 10:35, 12:00, 13:35. Biz 10:35'e bindik(UBT), akşam Eminönü'ne geri göndüğümüzde saat 16 civarı idi. Daha detaylı tarife bilgisi için buraya tıklayınız.
  • Vapura kesinlikle ilk durak olan Eminönü'nden binin ve hareket saatinden yarım saat önce orada olun. Kapılar açılır açılmaz insanlar akın edip güvertede yerlerine oturuyor, koltuk numarası olmayan çoğu yerde yaşanan olay; ilk giden kazanır!
  • Kanlıca'ya yolcu almaya uğradığında gemi, görevliler 2,5 TL karşılığında Kanlıca Yoğurdu servis ediyorlar, bize ulaşamadan bitti; onu da dağıtıma çıktığı an almakta fayda var. Vapurda çok yabancı turist oluyor, sağolsunlar hiçbir fırsatı kaçırmadılar :)
  • Anadolu Kavağı'na vardığınız an tüm restoranlar sizi kapmaya çalışacak, fiyatlar hemen hemen hepsininin aynı; deniz kenarı olanı tercih edin bence. Biz orta boy bir Levrek'i 10TL'ye yedik, kalamar 2 kişi için yeterli idi 12 TL; tadları da çok güzeldi. Efes kutu bira 7 TL. Balık sevmeyene köfte, et yapan bir iki restoran da var ama Anadolu Kavağı küçücük bir kasaba; çok da çeşit beklemeyin.
  • Kavak'ta Kale gezilebilir, tabi arabanız varsa. Yürünecek mesafe değil, manzarası çok güzeldir eminim tam tepede, yine de deniz kenarında yemek yiyip, sohbet etmeyi tercih eredim. Başka yapacak bir aktivite yok.
  • Vapura dönüş saati 15:00 ama kapılar 14:30'da açılıyor. Artık ne yapacağımız biliyoruz, tabiki 14:30'da iskelede olup, dönüş için kendimize vapurda güzel bir yer seçiyoruz.
  • Türk Kahvesi içme faslını da vapura bırakmanızı öneririrm, 'oh ne güzel yaptık bugün' derken bir yandan deniz havası, İstanbul'a baka baka...
İlk durak Eminönü, vapurda yerimizi aldık

İtalya deseler inanırım, hoş benim İstanbul'um hepsinden güzel...

Rumeli Kavağı

Anadolu Kavağı
ve dönüş...

Yer cücem vapur halkıyla ahbap oldu/her zamanki gibi

Nesrin dedi ki...

merhaba
yer cüceniz pek tatlıymış :)
istanbul seviyorum orayı apayrı bir yer resimleri görünce daha çok özlediğimi farketim.
iyi eğlenceler diliyorum size

emili dedi ki...

Merhaba,kartınızı aldım çoook teşekkür ederim. İyi bayramlar...

Dışavurum dedi ki...

Nesrin, teşekkür ederim :)

emii, ulaşmasına sevindim, ben de Cuma günü bana kartı ulaşanlar için ayrı yazı yazacağım.

fermina daza dedi ki...

geçen sene 3 kız kısa boğaz turu yapmıştık. biraz istanbul'u bilince daha zevkli oluyor, yoksa neyin önünden geçtiğini anlamıyor insan. 3 kişi birleşip biraz da akıllı telefon yardımıyla çıkardık hangisi tansu çiller'in yalısı, aşk-ı memnu nerde çekilmiş falan :)

yazdımdurdum dedi ki...

pazar günü çok kalabalık oluyor mu acaba, gideceğimize pişman olur muyuz? :)

Dışavurum dedi ki...

yazdımdurdum, Biz haftaiçi gitmiştik. Normal bir doluluk vardı bence Pazar günü kalabalık olur.Eminönü Gişe'yi arayaıp öğrenebilirsiniz belki haftasonu hangi sefer saatleri daha sakin oluyor, onların bilgisi vardır.
İyi gezmeler.

istanbul yat kiralama dedi ki...

Karışık katılımlı turlara katılmak isteyenler için şehir hatları en ideal olandır. Arkadaş grubunuzla ya da misafirlerinizle birlikle özel boğaz turu düzenlemek isterseniz Bogazturu.com olarak sizlere yardımcı olmak isteriz. Makale ve fotoğraflar boğaz turları için yeterince faydalı olmuş, teşekkürler.