4 Eylül 2012 Salı

Evde salça yapımı

Evde salça nasıl yapılır annemden görmüştüm ama iş başa düşünce ne kadar meşakkatli olduğunu anladım. Sonucu nasıl olur emin olmadan paylaşmak istemedim, 2 hafta önce yapımına başladığımı ev salçasını biz şu an afiyetle yiyoruz. Demekki bloga yazmanın vakti gelmiş :)
  • 1 kasa domates teek tek yıkanır, tertemiz olur
  • Ortadan ikiye kesilir, kabuklarıyla beraber rondoya atılır
  • Büyüüük bir tencerede 1 saat kaynar püre haline gelmiş domatesler
  • Bolca kayatuzu ile karıştırılır ve evdeki bilimum tepsiye dökülür kaynamış domatesler
  • Üzeri tülbent, sineklik gibi bir şeyle örtülür ki hem tozlanmasın hem de davetsiz misafirlere engel olsun
  • Güneş gören açık alana serilir tepsiler ve gün içinde 2-3 kere karışltırılır ki üstü kurumasın
  • 2 gün sonra suyunu çektiğini net biçimde görürsünüz ve tepsiler 5'ten 2'ye düşer. Yani tüm malzeme bir iki kaba toplanır.
  • Kapakları mutlaka yeni olan kavanozlara aktarılır
  • Kapatmadan önce üzerine tuz ve yağ dökülür ki ekşimesin, bozulmasın, küflenmesin.


İzmir'in Ağustos sıcağında 5 günde hazır oldu ev yapımı domates salçası.
23 kilo'dan 2,5 kg. salça çıktı.
Yemeğe renk vermiyor kırmızı kırmızı, tadı çok çok güzel ama.
Ben domates salçası yaptım, biber salçası da aynısının kırmızı biberli versiyonudur herhalde?


İçinde katkı maddesi yok, malzemeler tertemiz yıkanmış, anne sevgisiyle yapılmış :) Daha ne olsun? Afiyet olsun tabiki!  

'Ev yoğurdu nasıl yapılır' onu da okuyayim diyorsanız buraya tıklayınız.

2 yorum:

Sinem Ergun dedi ki...

Seda korkulur senden, yakına erişte kesme, tarhana yapımı, sonra tavuk yumurtası imalatı, balkonda keçi besleme yazıları gelecek gibi geliyor bana:) şaka biryana harikasın yoğurdunu yemiştim salçalı bir yemeğe de gelirim birgün

Dışavurum dedi ki...

Seve seve, hep gel sen canım arkadaşım!