11 Şubat 2013 Pazartesi

Çocuklarda sabah kahvaltısı nasıl olmalıdır?

Hemen hepimizin aklında aynı ideal cevap var bence.
İştahlı bir çocuk, sabah kahvaltısını etmek için sabırsız.
Ebeveyn olarak yumurta, peynir, zeytin, yaz ise domates, bal, tereyağı, pekmez, ceviz, süt, taze sıkılmış portakalsuyu.. sofraya faydalı olan ne varsa koymuşuz ve çocuk bunları iştahla yiyip, anne babasına da bu güzel kahvaltı için teşekkür edip sofradan kalkıyor :)

Ben iştahsız çocukla 14 ay geçirdim, ne zor bir durum biliyorum. Ne versem ağzını kilitleyip, kafasını sağa sola çeviriyordu. Ta ki 2 ay önce yeni evimize taşınana kadar. İnanın başka açıklamam yok, tek diyebildiğim 'tebdili mekanda ferahlık vardır'. Bilimsellikten uzak noktalardayım evet :)

Şimdi 17 aylık olan Efe yemek seanslarında benim moralimi bozmuyor artık. Yemeklere karşı eskisi gibi tepkili değil. Ben de bu durumdan gazımı alarak sabah kahvaltısında ne yediğini paylaşmak istedim:

1 yumurta ile yapılmış peynirli omlet. 
Peynir olarak labne, kaşar yada lor kullanıyorum.


Ceviz. Hemen omletten sonra 2 adet cevizi ortaya çıkarıyorum.

Pekmezli ıhlamur. Bir çay bardağı ıhlamur'un içine 3 tatlı kaşığı pekmez. Geceden kalma susuzluğu bu şekilde son buluyor :)

Tereyağlı-ballı ekmek lokmaları. En sevdiklerinden olan ekmeği en sona saklıyorum ki baştan tüketip karnını doyurmasın.
Ekmeğinizi kendiniz yapmak isterseniz bu yazıma göz atabilir yada YEMEKBAHANE'deki birbirinden güzel ekmek tariflerini deneyebilirsiniz.


Tüm yemekleri kendi kendine yemesine ve çayını kendi içmesine izin veriyorum. 
Yağlı yumurtaya kah çatal batırıyor, kah eliyle yiyor.
O çayın bir kısmı tabiki üstüne dökülüyor.
Ballar elinde ve yanaklarında yapış yapış kalıyor.

Her kahvaltı sonrası ellerini ve yüzünü yıkayıp, üstünü değiştiryoruz ve tabiki detaylı bir mama sandalyesi temizliğini yapıyorum. Ancak bu kısa sürecek bir süreç, 2-3 ay sonra kendi kendine daha temiz biçimde yemek yiecek bence, başlangıç için onlara fırsat vermek gerek değil mi?

Hepimizin çocuğuna sağlıklı ve 'kararında' iştahlı öğünler diliyorum.

9 yorum:

Sinem Ergun dedi ki...

Sedoşum işte böyle senin gibi olmak lazım titizlik düşkünü aman çocuğum kirlenmesinci annelerin çocukları kimbilir kaçyaşında kendi kendilerine yiyorlar, varsa öyle anneler ve pişman olanlar lütfen itiraf etsinler:)))) bu davranış tabi biraz da tembellikten kaynaklanıyor, dediğin gibi yemekten sonra temizlik, üst baş değişimi, yerleri silmek falan zor geliyordur annelere. Zaten en iyi anneler tembel olmayan anneler herhalde, tembel anneler, yani kolaycı anneler ileride çok söyleniyor çok:)

Nesrin dedi ki...

ne kadar eğlencel bir kahvaltı olmuş :)
ben anne değilim ama çok gözlemliyorum , yok üstü kirlenmesin annesi yedirir. yok bahçede üstünü kirletmeden oynasın üstü kirlenince bir sürü azar işitsin çocuk . ya çamaşır makinasi denilen birşey var görende elleriyle yıkıyor sancak. tabi herkes böyle demyorum:) ama çevremde bir kaç anne var böyle yapıyor . :) ileride ben nasıl anne olacağım :)

Mthrz dedi ki...

iştahsız bi çocukla 22 ay geçiriyorum halen.hadi ilk altı ayı saymayalım.anne sütü rahatlıktı ama şu an sütten kesmeye bile korkar vaziyetteyim.ne omletler uydurdum kimini yedi kimini yemedi.ooo bunu yedi bundan yine yapayım dedim hoop yemedi.bende ne doluymuşuuum :)) ama şu omlet yenilmezmi be çocuklar :))

Dışavurum dedi ki...

Sinem Ergun, senin gibi 2 çocuk büyüten ve örnek aldığım bir anneden bunları duymak ne güzel!

Nesrin, sen çoookk tatlı bir anne olacaksın ben eminim!

Anne zi, Sizi çok yi anlıyorum. İçinizde bir umutla yeni bir yemek hazırlayıp önüne koyuyorsunuz ve bücürük reddediyor değil mi? Emeğinize mi üzülürsünüz, onun yememesine mi, offf :( Olsun, biz olumlu düşünelim, onun da pes edeceği bir zaman gelecek. Mis gibi yumurtları, köfteleri, elmaları hüpletecek elbet yakın zamanda. Size bu husuta olumlamalarımı gönderiyorum :)

iromania dedi ki...

Sedoş'um ben de şu bulamaç işinden kurtulmak için senin yöntemlere başvurdum. Güzel sonuçlar da almadım değil ama hem çok yavaş yiyor Beren bu şekilde olunca hem de çok az ( bulamaça göre) Bu yüzden ben de haftanın belli günlerinde ( okula gittiğimiz) bulamaç veriyorum. Kalanında senin gibi omlet, ekmek falan. Dediğin çok doğru kendileri yemeleri için onlara fırsat vermek çok önemli. Ben de altına seriyorum örtüyü, gerisi allah kerim :)

Duygu Yaman dedi ki...

Ben de senin tam tersi, 14 ay ne versem yiyen, en sevdiği yemek kıymalı taze fasulye olan bir çocuk sahibiyken bir anda kavanoz mamaları, köfte/pilav, kıymalı tarhana çorbası hariç hiçbirşeyi ağzına koymayan bir çocuk sahibi oldum.. :( Halen bıkmadan, ara sıra önüne normal yemek(kavanoz hariç) koysam da tabağa şöyle bir bakıp söylenmesi ve kafasını çevirmesi bir oluyor.. Bir gün inadı kırılacak diye sık sık deniyorum.. Hayırlısı!!

Boş Defter dedi ki...

Benim ikizlerimden biri de çok iştahsız, zaten 29 haftalıkken 1 kg olarak doğdu. Şu an 2,5 yaşında ve iştahsızlığı devam ediyor. Vitaminler, bin bir türlü oyun, bin bir çeşit yemek, bin bir çeşit yedirme şekli denedim ama olmuyor işte :/

Dışavurum dedi ki...

İromania, Beren yedirilmeyi çok seviyor di mi? Hani lokmaları ver ağzına tıkır tıkır gitsin :) Ondan belki kendi yiyince yavaş gidiyordur.

Duygu Yaman, senin durum çok ilginç hakikaten. Demek tersi de oluyor. Sonradan iştahı kapandığına göre, tekrar açıklma ihtimali de yüksek. Hep iyimser, hep pozitifiz :)

Boş Defter, yorumunuzun başını 2-3 kere okudum doğru mu görüyorum diye. İkizlerin 2 Kg.dan az olmasına şaşırmam da 1 kg. muciz değil mi? Çok şükür ki o günleri atlatmışsınız, ne güzel 2.5 yaşına gelmiş. İştahsızlığı nazar boncuğu olsun.
Kendi çocuğum dahil hepsi için diliyorum ki gün içinde ihtiyaçları olan kaloriyi alacak kadar yesinler yeter, fazlası olursa bonus olsun.

Unknown dedi ki...

Aaa benim neden aklıma gelmedi ballı ekmek filan. Bulamaça alışmışız ya içinde herrrşey var. Yağlı ballı ekmek gözüme az gözüküyor ama gayet yeterli aslında. Bu sabah happuru huppuru yedi valla.
Yarasın yavrulara yağ olsun vitamin olsun.
Ayrıca kirlenmek güzeldir. Azıcık kirden pastan kimseye zarar gelmez.