2 Temmuz 2013 Salı

Tuvalet eğitimi 2. bölüm


Yaklasık 1.5 ay önce bezden kurtulma kararı almıstım ve sonuç basarılı oldu.(Almıstım diyorum, Efe'ye kalsa...
Tuvalet eğitimi 1. bölüm yazısında nasıl basladığımızın detayları var.
Çevremdeki arkadaslarımla bu konuyu konustugumuzda, tuvalet egitimi için annenin çocukla bir süre beraber vakit geçirmesinin doğru zaman olduğu fikrine varıyoruz. Bir ve aynı kisi sürekli takipte olursa daha iyi sanki.
Ama tabiki her çocuk, anne, kosul farklı. Dogru tek değil, zamanlama acısından annenin yıllık izinde oldugu tatil verimli geçebilir.

  • Geceleri bez baglıyorum, uykusundan uyandı mı geri yatmıyabiliyor bizimki -gece cise kaldıramıyorum o yüzden- ancak bez çogunlukla kuru oluyor sabah kalktıgında.
  • Gündüz yada gece farketmez her uykuya yatıs ve uykudan uyanısın akabinde o 'cis' demese de tuvalete götürüyorum, hiç elimiz bos dönmedik :)
  • Evden dısarı cıkarken de aynı sekilde bir tuvalete ugruyoruz.
  • Arabada devamlı bos bir pet sise var. Erkek cocuklar icin avantaj. Eger gittigimiz yer ev degilse, hijyenik bir tuvalet bulamam diye arabadan iner inmez pet siseyi hizmete sunuyorum :) 
  • Bir kere hastanedeydik acil aksiyon almam gerekiyordu -pet sise yoktu- hemsireden ameliyat eldiveni rica ettim. Artık cantamda ameliyat eldiveni de var :) Pek cok su gecirmez sey portatif tuvalete dönüsebilir.
  • Oyuna daldıgı zaman söylemeyi unuttu bir kaç kere. Böyle kazalar olacaktır diye düsünüyorum. Arada geceleri arada gündüzleri okul yıllarına kadar ufak aksiliklere hazırlıklıyım.

Üzerimden büyük bir yük kalktı, bu yola bas koyacak tüm annelere basarılar diliyorum ve gazı veriyorum 'biz anneyiz basarırız, simdi çıkın o kapıdan ve gösterin kendinizi!' :)))
(Yazan: Kendisi de gaza gelmis anne)

Hiç yorum yok: