6 Ekim 2013 Pazar

13. İstanbul Bienali: 'ANNE BEN BARBAR MIYIM?'

2 sene önce Bienal'e karsı olan tavrım biraz küskündü. Neden bu kadar anlasılmaz yaptıklarını yıllardır anlayamıyorum çünkü. Tamam davam 'manzara resmi çizsinler biz da bakıp beğendim, beğenmedim diyelim' değil ancak en azından 'sadece siyah ve beyaz çizgilerden olusan esere bakarak azınlık hakları hakkında fikir yürütemeyeceğim' organizatörler tarafından anlasılsın.

13. İstanbul Bienali'ni rehber ile gezdik, bu sefer çok farklıydı benim için her sey :)
20 Ekim'e kadar Beyoğlu'ndaki Salt ve Arter Sanat Galerileri, Rum Okulu ve İstanbul Modern'de ücretsiz olarak gezebilirsiniz. Belli saatlerde rehber hizmeti var, bedeli tam 20 - öğrenci 10 TL.




Şair Lale Müldür’ün aynı adlı kitabından alıntılanan 13. İstanbul Bienali’nin başlığı Anne, ben barbar mıyım? sanat ve edebiyat, özellikle de şiir arasındaki ilişkiyi merkezine alıyor. Aynı zamanda “barbar” terimiyle, “öteki”leri anlamak için öğrenmemiz gereken veya “gelecek dünya”yı anlamlandırabilmek için keşfetmek zorunda olduğumuz yeni ve bilinmedik dillere işaret ediyor. Bienal sanat aracılığıyla “kamusallık” kavramını yeniden düşünme imkânı yaratmayı, yeni düşünce ve hayal gücü kanalları açmayı ve kamusal bir buluşma ve tartışma zemininin yaratılmasına katkıda bulunmayı hedefliyor. 

13. İstanbul Bienali sergi mekânlarından Antrepo no.3, Galata Özel Rum İlköğretim Okulu ve ARTER’de her gün 11.00, 13.30, 15.00 ve 16.30 saatlerinde Koç Holding sponsorluğunda rehberli turlar gerçekleştirilecek. Rehberli tur biletleri mekân girişlerindeki gişelerden ve Biletix satış sistemi üzerinden satın alınabilir. 

Hiç yorum yok: