27 Ekim 2014 Pazartesi

JOAN MIRO İstanbul'da / SSM / Kadınlar, Kuşlar, Yıldızlar

Bundan 7-8 ay önce idi sanırım, biletlerimizi almıştık yine Joan Miro resimleri İstanbul'da Tohane-i Amire'ye gelmişti. Biz gidemeden, İstanbul'daki resimlerin sahte olduğu ortaya çıktı, haberi burada.

Bu ülkede başına gelen çoğu şeye şaşırmıyorsun hatta sanırım ben artık hiç bir şeye şaşırmıyorum... Neyse sonra öğrendim ki Bay Miro'nun resimleri Sakıp Sabancı Müzesi'ne gelecekmiş. Dedim onlar yan basmaz, kül yutmaz! :)


Miro'nun çizgileri bir çocuk için oldukça ilgi çekici olduğundan ve benim bıcırıkım da 3 yaş meraklı bakışlarıyla her şeyi keşfetmeye çalıştığı için; önce onu internet üzerinde Joan Miro resimleriyle tanıştırarak işe koyuldum.
Malesef Türkçe hiç bir video kaynağı bulamadım ancak şu video bize keşif için yeterince yardımcı oldu:



Biz ailece sergiyi çok beğendik, tabi Efe sonlara doğru sıkılıp, ne zaman çıkacağımız sorusunu sıklaştırdı o ayrı :)

Sergi 23 Eylül 2014 - 1 Şubat 2015 tarihleri arasında ziyaret edilebilecek. Akdeniz coğrafyası ve insanına dair gözlemlerinden ilham alan Miró’nun, kadın, kuş ve yıldız temalarına yoğunlaşan sergi, resim, baskı, heykel ve seramiklerin bulunduğu zengin bir seçkiyle sanatçının sembolik dilini anlama olanağı sunuyor. Miró'yla İstanbul'da buluşacak olan sanatseverler, sanatçının Akdeniz kültüründen aldığı enerjinin farklı formlardaki izdüşümlerine tanık olacaklar.
Sergide yağlıboya ve akrilik tablolar, taşbaskı ve aside yedirme baskılar da dahil olmak üzere 125 eser yer alıyor ve Miró’nun assemblage tekniğiyle bir araya getirdiği heykellerinin tüm aşamaları model ve çizimlerle beraber sergileniyor. Bu önemli eserlerin yanı sıra, sergide halılar, dokumalar, seramik ve şiir kitapları gibi sanatçının farklı tekniklerdeki çalışmaları da sanatseverlerle buluşuyor, kimi eserler ve sanatçıya ait kişisel eşyalar ise dünyada ilk defa Türkiye’de Sakıp Sabancı Müzesi’nde sergileniyor.

Hiç yorum yok: