16 Ekim 2014 Perşembe

Yeni keşif: COURSERA: Online ve ücretsiz dünya standartlarında eğitim

Hala daha böyle bir sitenin varlığına inanamıyorum ve mutluluktan havalara uçabilirim!
Ben şu anda İstanbul Üniversitesi'nin Açık Öğr. Fakültesi'de Sosyoloji bölümü 3. sınıfta okuyorum. Hep içimde kalmıştı Sosyoloji, bir şekilde hayalimi gerçekleştiriyorum ve çok da şey öğrendim. 
Örgün öğretimde Üniversite hayatını tatmış biri olarak tabiki sınıf ortamının pek çok avantajı açık öğretimde yok... Bir de beni ekstra rahatsız eden, İstanbul Üniversitesi'nin yetersiz kaynak ve materyalleri. Çok fırın ekmek yemeleri gerek kaliteli eğitim standartlarına erişmek için. Yine de hiç bir şey yapmamaktan iyidir deyip ben kendime ne katarım ona odaklanıyorum.
Derken arkadaşım Coursera'dan bahsetti 'tam senlik' diye. Sadece benlik değil tabi 'hepimizlik' :)
Dünyanın çeşitli ve iyi Üniversiteleri'nde çalışan hocalardan bazıları Coursera'da size seçtiğiniz bir dersi anlatıyor. Türkiye'den de KOÇ Üniversitesi var kaynak sağlayan.
Daha sonra seçtiğiniz derse göre değişen sürede gerekli eğitimi alıp (6-8 hafta çoğunlukta sanırım), online sınava giriyorsunuz ve sertifika bile alabiliyorsunuz.
Kurs sürecinde ilgili forumları takip edip, diğer kursiyerlerle ve belki hocayla konu hakkında tartışabilirsiniz bile!
Dersler İngilizce, ama şimdilik 10 ders için Türkçe seçeneği mevcut. Altyazı şeklinde bir destektir sanırım bu. Benim İngilizcem ders takip etmek için pek parlak değil, kendimi baya vermem gerek. Aslında bu da dil geliştirmek için başka bir bahane ama sanırım bu aralar ona harcayacak enerjim ve vaktim yok... 
Yine de heyecanla araştırmaya devam ediyorum, bir çılgınlık yapıp Coursera'dan 1 ders edineceğim sanırım. 
Başka ders seçen olursa haber etsin! ;)

www.coursera.org




Hiç yorum yok: